ساحل

دلنوشته ها

ساحل

دلنوشته ها

صنع صانعی

این روزها و در این وانفسای روزگار هر کسی نان هنر خویش را می خورد و بر اساس آن هنر،خود را معرفی و عرضه می کند.

البته هنر فقط مختص قشرهنرمندان نیست و در این میان قشرهای دیگر ازجمله خواص هم میتوانند هنر نمایی کنند و دستی بالاتر از دستهای دیگر بالا بیاورند!

شیخ یوسف صانعی(هرچه می بینم هیچ جایی برای عناوین آیت الله ، یا حجه الاسلام ، یا ثقه الاسلام و یا حتی آقای ....در اینجا نمی بینم) نیز از همان قشر است که در سالهای اخیر از هر انگشتش هنرها می ریزد و بابت همین هنرنمائی ها و مواضعش علیه نظام، از سوی عناصر ضد انقلاب و سایتهای خارجی وصهیونیستهای جنایتکار مورد تعریف و تمجید  قرار گرفته و از وی خواستند علیه جمهوری اسلامی ایران ، حکم جهاد بدهد!!!

اگر از این مسئله که اصلا حکم جهاد در چه مواقعی باید صادر شود و یا شرایط کسی که حکم جهاد را می دهد چیست، بگذریم ، جای چند سوال اساسی دیگر باقی می ماند:

- چه شده که این نوع حکم جهاد از شیخ صانعی خواسته شده و از دیگر مراجع و علمای جهان اسلام و تشیع چنین در خواستی نشده است؟ فرق بین او و علمای دیگر چیست؟!

- کدام هنر شیخ یوسف باعث شده که از وی توقع ایجاد شود که علیه نظامی حکم جهاد دهد، که زمانی خود او رئیس دادستانی اش بوده اید و یا در حال حاضر هم از صدقه سر این نظام است که روزش شب می شود؟

- بالاخره ایشان در زمره علمای اسلام است یا صهیونیسم؟ که منتظرین حکم جهادش جبهه مقاومت اسلامی را تروریست و خشونت طلب معرفی می کنند!

- حضرت امام خمینی تمام هم و غمشان حفظ و حدت درمیان امت اسلام و دقت در درک حساسیت زمان در مقاطع مختلف بود .او برای حفظ وحدت چه کرد؟آیا آن دقت مد نظرحضرت امام را داشت؟

- شیخ یوسف که خود را هم ردیف علمای دیگر و یا شاید بالاتر از آنها می داند! چه شده که عنوان "امام جماعت مسجد ضرار"حقیقتا لایقش شده است؟ و به واقع حکم جهاد علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی که با همت مردم شکل گرفته است و با خون شهدا آبیاری شده است،فقط به امضای شخصی مثل او صادر می شود!

به واقع او خود را در معرض خطا و گمراهی نمی بیند؟! یعنی ایشان از معصوم هم بالاتراست که چه زیبا حضرت امام سجاد(ع) در مناجاتهایشان از شر شیطان و ترس از گمراهی، به خداوند متعال پناه می بردند:"پروردگارا، ما را در صف دشمنان شیطان قرار ده و از شمار دوستانش بیرون کن تا از وسوسه‏ ها و فریب هاى او پیروى نکنیم و آنگاه که ما را فرا خواند، اجابتش ننماییم، هر که از امر ما پیروى کند، او را به دشمنى با شیطان فرمانش دهیم و کسى که نهى ما را بپذیرد از پیروى او بازش داریم."

 

در پایان کم لطفیست  که ازهنرنمائیهای این هنرمند عرصه مرجعیت ! و قشر خواص حرفی زده نشود.هر چه باشد توقعات بیگانگان و دشمنان اسلام از وی که مطمئنا در آینده هم ادامه خواهد داشت ،ناشی از عملکرد ایشان بوده است! از سخنان توهین آمیز به رئیس جمهور گرفته تا فتاوای اعجاب انگیزی چون" فتوای خرج کردن ازسهم امام برای زندانیان سیاسی" و یا سخنان ضد و نقیض وی درباره رهبری و فرمایشات حضرت امام گرفته تا دیدار با گروهکها و سازمانهای غیر قانونی و یا فعالان و عناصر ضد انقلاب و ...که نتیجه اش حذف وی از جایگاه مرجعیت بوده است!

*******************************************

به قول دوستان پی نوشت:

* کی گفته دیر و زود داره سوخت و سوز نداره؟!؟!؟

آقاجان! بیا دیر آمدن شما به خدا سوخت سوز داره.....

* حکمتش چیست که از اعمال شب نیمه شعبان زیارت امام حسین(ع) است؟!

* یکی با رفتنش به کربلا دل میسوزونه یکی هم میخواهد برود امام نمیرود ولی باز هم دل میسوزونه...

* خبری در راه است از دنیای رسانه و مقاومت!

* می شود برایمان دعا کنید؟

* امان از این بلاگفا و بازی های هر روزش ... اما چه حالی میدهد که با اسب دشمن علیه دشمن بتازیم!

* سنگر پلاکفا را هم همچنان حفظ کرده ایم...!

یا علی

نظرات 1 + ارسال نظر
۴۰۰ یکشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 05:56 ب.ظ http://400.blogfa.com

سلام به محمد جواد
به امید روزی که متن تمام پیامک‌ها یک جمله باشد و آن: مهدی آمد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد